Bruno&Picko

Va på Roo gård idag för dressyrträning, Jag mötes av stallchefen Lena som stod vid Brunos box hon pratade med mig-

Lena: Hej Carro Bruno är i kullestallet,
vet du varför?

Jag: Nej sa jag

Lena: Vi ska göra en slutmätning på han, vi misstänker att han är över ponnygräns

Det första jag tänkte på när Lenna sa kullestallet va, Ååååånnnneeej ska Bruno säljas? är han sjuk eller skadad? ska han avlivas. Jag vart verkligen rädd


Aja nu ska jag berätta om lektionen. Jag fick Picko:) han gick super mega fint och jag är verkligen jätte glad. Vi red på volter och hade mycket galopp Picko gick jätte fint i form både i skritt och trav. Galoppen var ingen form i men det spelar ingen roll tycker jag han höl ett fint tempo hela tiden och det räcker. När vi skulle galoppera en och en på fyrkantsspåret vart han där emot pigg men jag släppte inte taget för en han gick ordentligt och då gick det mycket bättre. Jag är nöjd över lektionen.

Efter passet åkte jag och Anders upp till Kullestallet och hälsa på Crillan, men men hur dum får jag vara.
När jag skulle till Bruno såg jag att det var fel häst. Ögonen var inte lika glimrande, mulen var inte lika rund och manan var lite för lång. Jag skämdes verkligen. Hur i all värden kan jag ta fel på min älsklig det borde vara förbjudet.

När jag hitta Bruno,
Han var inte sig lik, han såg faktiskt väldigt ledsen ut. Jag höl på att börja gråta när jag såg han sådär.
Han ser aldrig olycklig ut, men nu gjorde han det. När jag skulle gå kände jag en klump i halsen, Bruno sänkte huvudet och såg helt övergiven ut, har aldrig sätt han sådär och det vill jag inte heller se.

Jag vet att ni kanske tycker jag är larvig nu, men ni ska veta att när det gäller Bruno så är det känsligt. Han betyder allt för mig och kommer alltid göra. Mit band är otroligt starkt mellan honom och mig nästan oförstörbart.
Det räcker med en tangke på att han ska säljas och tårar kommer då.



Jag och Picko
Jag&Picko

Någon står på läktaren

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0