Hästar kompis och en katt

Har inte haft tid att blogga eftersom min kompis Linnea va på besök aja iaf.


I Tisdas skrittade vi igång hästarna. Dom skötte sig mycket bra.
På Onsdags skrittade vi och började smått trava igång dom. vi gjorde volter, serpentinbågar, skängkelvikning och andra saker för att mjuka upp dom.
 I Torstas hade vi en balans lektion och det gick jätte bra. Vi red en hel lektion utan stigbyglar i både skritt och trav. Det kändes bra Misty var lugn och fin och jag kände mig mer avslappnad. Vilket var skönt det är ju vangligt att man spänner sig när det skumpar så. aja vi hade det bra.


Idag red vi med sits och balans. Vi skulle egentligen ha ridit barbacka men det vart ändrade planer när Madde sa att vi skulle rida med sadel. Så då tog jag ett snabbt beslut att rida utan stigbyglar idag med. Misty var dock lite piggare men lossnade sedan och trampa under sig. Efter stallet och hästar så spelade vi The sims husdjur.
Men sedan kom det tråkiga Linnea skulle hem. :( jag hoppas vi ses snart.


PS i Tistags fick katten flytta in hos oss. Jo det var nämligen såhär för några dagar sedan så kom den hit och sov på höloftet. Vi beslöt att ge den mat och vatten efter som Madde inte vill ha in någon katt. Men hon tyckte synd om den så igår fick hon koma in. Hon sovde hoss mig hela natten.
Jag och Tussan








Så skönt
Har aldrig möt en katt som inte blir arg av att man klapar på svansen, nosen, öronen eller tasarna.
ZZZzzz
Sötnos
naww

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0