Misty igår och idag.

Hej alla fina, kunde tyvärr inte blogga igår p.g.a att vi va i stallet hela dan typ.


Igår gick det verkligen toppen med Misty. Redan när vi skritta på lång tygel började hon tugga på bettet och böja på nacken, vilket jag tyckte känndes sådär eftersom vi just började skritta igång. I traven gick hon i en stadig  form som höll hela lektionen. Det kändes jättebra med henne och nöjd är jag. Red mest på volter och 8or. Det känndes som hon förvandlas till en helt annan ponny, typ en riktig dressyrponny. Jag var mycket nöjd över min sitts också. Sist kunde jag inte sitta ner i sadeln utan att ta ut fötterna ur stigbyglarna, men allt fungerar toppen. Haha när vi kom in i stallet va vi lagom blöta, vi fick ta av schabraken och hänga de på tork.
 Fina ponny ♥


Lerig efter att ha gått på en lerig ridbana
Nyfiken ponny?
Lite konstig bild typ haha.
Palonia med fina ponnyflätan gjord av Linnea.
Misty ♥
Arg och blöt eller? nja mest sur för att matte glömde maten.
Hahah bilden tog Linnea samtidigt som hon stoppa Misty från att gå ut ur sin box.  "Vad tog Linnea vägen?"
Lagom blöt eller?
Palonias schabrakFy vad ljust det blev!
Hej!
Ahh ta den snygga sidan!

Idag steg vi upp 07:30 åt frukost och satte på oss stallkläder. Sedan tog vi in och borstade av hästarna. Jag är inte så jätte nöjd över lektionen idag. Misty var pigg och blev lätt uppstressad, vilket läde till att hon bara sprang
på. Min sitts kändes katastrof! och gjorde ju inte saken bättre. Så jag bestämde mig för att bara försöka fokusera
på att lugna Misty för att kunna få kontakt med henne. Det gick inte så värst bra direkt. Efter så släppte vi  ut och gav de hö i hagen, sedan blev det och mocka, fylla hö\vatten, sopa, lägga nytt spån och städa i sadelkammaren som var i en otrolig röra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0