Misty i förrgår

Hej, kunde inte blogga iförrgår kväll som jag sa, p.g.a att internet stängdes av. Jag skulle berätta om ridningen på Misty.
Det gick jättebra, Misty skötte sig och lyssnade på alla minna hjälper. Vi började med att skritta några varv på banan sen gjorde vi volter i båda varven vid, A,B,C och E. Sen Började vi trava lite smått, även där gick hon fint. Red lite på 8:or och hon gick i en stadig form. Sedan skritta vi lite på lång tygel då prövade jag lite western. Hon lyssnade jättebra i både skritt och trav med en hand och långa tyglar. Jag provade även att ta upp stigbyglarna och lika bra gick det då. Hon sökte sig ner och gick några steg i form med långa tyglar. Provade också att göra framdelsvändning med en hand gick toppen. Är jättenöjd med henne trots att jag inte ridit henne på ett tag.

Misty





Så fin








Kommentarer
Postat av: Jossan

Sv: Kul! Tänk på att hon inte blir framtung på långa tyglar och trampar under sig, Börja med att rida på lagom långa tyglar så hon trampar under sig, sedan kan du ge tygel men så fort hon tappar formen, plocka ihop henne igen, när hon ger så ger du tygel. Tillslut så kommer det gå på långa tyglar under längre stunder. Jag jobbar fortfarande så med Jackie så det kan ta tid, men alla är olika! Lycka till!

2012-04-12 @ 13:48:02
URL: http://westerntjejerna.blogg.se/
Postat av: Carro

Okej tack jossan :D Red henne i förgår. Då gick jag mer Dressyr, Men hon lyssnade bra på mig.

2012-04-23 @ 15:14:42
URL: http://carolineaxos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0