Det går framåt nu :)

Hejsan alla fina, red idag och jag är väldigt nöjd över hur det har gått de senaste tre gångerna. Jag tror jag börjat hitta samspelet igen. Nu när jag rider ska jag inte tänka på något, absolut inget anat en nuet. Jag blir illa tvungen för att få allt att fungera. Jag måste tänka att jag är i en bubbla, i den bubblan ryms inget annat en mig och Misty. Och det gäller inte bara i ridningen utan allt annat runt om kring. Ingen stress får finnas, ingen tid att pass får finnas. Och jag märkte det idag, hon slappnade av på ett helt annat sätt. Hon var mycket mer uppmärksam på mina hjälper och stannade precis när jag bad henne om det. För att rida Misty på ett bra sätt utan stress måste jag lära mig att bli mjukare i handen.

Jag måste helt enkelt bli bättre på min finkänslighet och mina hjälper för att hon någonsin ska kunna bli mer mjuk och avslappnad.

Hela grejen är att jag automatiskt tänker till, att inte ta tag i henne och börja istället rida.

Jag märkte själv vilken stor skillnad det har blivit redan nu. Hon arbetar inte mycket med bakbenen men det kommer. Nu gäller det bara att hitta känslan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0