Hemma nu!

Hej alla, han inte blogga sist eftersom vi kom hem sent.

I Mondags va vi nere vid Lergrav nästan hela dagen, jag gick ut med Carrol två gånger, sat på bryggan och chillade och åt glass. Sedan bestämde jag mig för att kasta lite men jag fick ingenting, eller jo om man räknar med sjögräs så, ja. Efter att vi hade varit där i 4-5 tim hade Madde och Anders hittat på enu en hemlis inne i Visby. Så vi åkte dit och hamnade på en Western uppvisning. Det var verkligen spännande att se hur det gick till. Man använder och rider hästen på ett helt annat sätt jämförelse med den engelska ridstilen. Vi fick iaf se rening, spinning, slide stop, och när det skulle på kortast tid ut från boxen till häst och fånga en kalv dragen bakom en fyrhjuling med laso. Vi såg också när det skulle med snabbast galopp komma runt några tunnor och rida slalom och sen tillbaka igen i full galopp!

Igår fyllde Jag 14 så då åkte jag och Madde iväg till Tingstäde stall Misteln och red turridning.

Jag fick rida Hunting money ”Gubben” igen han är ett 22 årigt varmblod och hur snäll som helst.  Hade inte ridit honom på ca 2-3 år. När vi kom hem åt vi tårta och chillade lite sedan  åkte vi till Visby och åt ute. Sedan väntade ännu en överraskning, vi skulle se på tornesrpel.

Om jag inte har fullt upp imorgon så hoppas jag att bilderna kommer upp :)


Kommentarer
Postat av: Jossan

Du fick se reining, roping och barrel race :D vet du vilka det var som höll i uppvisningen??

Svar: Inte derekt men jag tror att det vaWestern riders club gotland.
Caroline Axö

2012-07-27 @ 10:04:39
URL: http://jojawestern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0