Snäll ponny!

Hejsan, red lite western på misty igår.
Det gick jättebra och hon var lugn och avslappnad vilket var skönt.
Jag passade på att rida med långa tyglar hela lektionen och la upp stigbyglarna över hennes manke.
Jag red i både skritt och trav med långa tyglar. Misty var lugn och gick med sänkt huvud och verkade trivas.
Jag är jättenöjd över hur långt jag och Misty har kommit med jämförelse hur det var för ett halvår sedan. Då kunde jag inte alls rida med långa tyglar och trava samtidigt, om jag satt ner i traven vart hela lektionen bara en stor katastrof med stress trav och jag blev hård i handen. Nu är allt så mycket bättre. Vi jobbar fortfarande på galoppen och jag tyckte det var något bättre igår.

Kommentarer
Postat av: Jossan

Härligt att det går framåt!

2012-05-20 @ 11:58:05
URL: http://westerntjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0