En underbar prao dag på Roo gård!

Hej alla! Åkte ju till Roo gård och praoade idag och Amanda följde med! Dagen började med hästutsläpp. Jag tog Tequila, Bruno, Dallas och Skrållan. Milo och Xante fick stå inne i en timme eftersom Xante hade fått kolik känningar :/ men medan vi mockade blev Xantes mage bättre och de kunde båda glatt gå ut till de andra :) jag tog Bruno, Magic, Rommy, Evita och Tequilas box medan Amanda tog Gilbert, Cerillan, Mon Ami, och Venetos box. Kalles box tog vi två trötta tillsammans sedan åkte vi med Peder upp till lunchen. När vi hade ätit tog vi in Bruno och Crillan, vi band upp det i stall gången och pysslade om de sedan fick vi rida i ridhuset. Helt ensamma! Bara jag, Amanda, Bruno och Crillan va där! Helt underbart! Bruno sköte sig jätte bra och lyssnade på alla hjälper jag gav honom! Galoppen gick kanon bra :) han kastade inte ens med huvudet en enda gång om man inte bortser från fattningarna. Efter red jag och Amanda runt gården :) när vi va tillbaka sadlade vi av, borstade och snärjde utrustningen. Sedan fick hästarna vila en stund och jag och Amanda borstade lite på Mon Ami, Dallas, Milo och Bruno <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0