Ett lyckat ridpas med Misty.

Idag red jag en lektion för Madde. Det var en bra och nyttig lektion. Vi red med långa tyglar hela lektionen för att träna min balans och starka mitt förtroende. Och det gick hur bra som helst. Misty gick lugnt och vart inte det minsta stressad vilket gjorde lektionen lungn. Hon såg ut att trivas bra med det sa Madde. Vi red på en åtta och gjorde serpentin bågar i både skritt och trav med långa tyglar. Däremot måste jag träna mer på att sitta i traven. Jag blir lätt spänd och då ökar Misty farten och det gör att jag blir mer spänd. Men jag slapnade av bättre idag jag höl i manen för att inte rycka henne i munnen när jag skumpade.



Solros

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0