Lektion för Pia på Bruno!

Hejsan :D

Har kommit hem från ridlektionen nu! Fick rida Bruno :D Det va jätte kul att få rida min prins en dag före jul :) Vi skulle hoppa tre studs och det gick bra. Bruno tyckte att det va jätteroligt och jag med. Dock körde han lite race över det haha! Buse!  Vi fick pröva att hoppa utan att hålla i tyglarna också, jag prövade en gång med en hand för säkerhetsskull eftersom han kommer fort in och fall han skulle snubblar till! Men det gick jättebra :) Sedan skulle Pia höja lite, då när jag kommer som alla andra gånger tittade jag ner på hindret, Bruno blev osäker och tvärnitade och jag föll av :P Men det gick bra! Jag satt upp och gick på det igen. Bruno va fortfarande lite osäker och ville inte riktigt hoppa de två första gången. Tredje gången vågade han men tvekade och jag föll av en andra gången! Men det är sånt som händer! Nu vet vi hur viktigt det är att titta ditt man ska och inte ner på hästens hals eller hindret! Självklart blev jag inte det minsta sur på Bruno! Det va ju faktiskt inte hans fel att jag föll av! utan mitt egna eftersom jag gjorde honom osäker genom att inte kolla rakt fram! 

 

Vecka 51

Lör-  Åka till släkten på middag och köpa en grimma! Förtsäta städa hemma!

Sön – Ridlektion för Pia på Bruno! (Förhoppningsvis) 13:30-14:30


vecka 52

Mån – Julafton!

♥ Åka till Bruno o ta hand om honom!

♥ Smörja och göra hans utrustning fin

♥ Fira jul och ha en riktigt rolig dag.

 

Tis –  Ta hand om Bruno!

Ons – Ta hand om Bruno

Tors – Ta hand om Bruno

Fre – Ta hand om Bruno

 

Mer info kommer! och ändringar kan ske i schemat osv! Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0