Dressyr på Picko

Hejsan, idag va det Dressyrträning på Roo gård som ni kanske redan vet. Jag var jättenervös på vägen dit. Ni undrar nog varför eller hur? Det är nämligen så att i Måndags hade min ridlärare Pia sagt till Madde att jag skulle få rida Bruno. Min älsklings ponny i hela världen. Så klart vart jag jätteglad när jag fick reda på det. Jag har väntat så länge på att få rida min älskade sköthäst. Men otur hade jag idag och fick Picko istället, men jag vart ändå glad över att få honom. På lektionen gick allt jättebra, Picko var mjuk och fin i munnen och svarade fint på alla hjälper. En tjej på ungponny Natte var med oss idag, hon visade bland annat om vad man ska göra och inte ska göra, t. e x vad som händer om man inte har något yterstöd i en volt, och vad man inte ska göra när man går ut från volten till spåret. Vi skulle minska och öka traven och Picko gick bra även där så är jättenöjd med honom. Har jag tur så får jag rida Bruno på söndag, Lena som är stallchef har godkänt och sagt ja till att jag ska få rida honom, skälet till att jag inte fick han idag var för att han hade gåt 2 lektioner redan.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0