Dagarna som varit...

Usch! Nej nu måste jag försöka ta tag i bloggandet igen! Så dåliga uppdateringar!

På måndagen åkte vi till IKEA, köpte en spegel till nya rummet. Och lite småsaker.

På tisdagen gjorde jag inte så mycket :P va trött, vi skulle åka in till biblioteket med klassen och det va som väntat dö trist!

Igår va jag svin trött i plugget! När jag kom hem tog jag det lite lugnt och åkte sedan till Roo för dressyrträning. Fick Veneto igen och det gick väl bra. Kul va lektionen inte! Bruno va med och det va en annat tjej som fick rida honom. Jag blev jätte ledsen för det. Dessutom hade de satt på honom en Thiedeman. Tycker helt ärligt inte att han behöver de. Det räcker med en Martingal! det känns liksom inte okej att han ska behöva ha det, samtidigt som jag vet att han är känslig i munnen, oerhört känslig. Jag förstår inte vad det ska ge för nytta! Jag säger precis som Jossan, liksom tar de bort den där Thiedemanen sitter ju problemet fortfarande kvar, han har svårt med sitt huvud. Och går med det uppe i luften för att försöka komma ifrån bettet, men jag vet också att han kan gå i en fin form helt avslappnad utan martingale osv. Sist jag red honom red jag ju honom utan martingal. Visst, han gick lite med huvudet upp i luften men efter en 10-15 min slappnade han av i traven, även i galoppen då han faktiskt sökte sig mer ner. Det fins så mycket mer att säga om det här, men nu tycker jag att vi lämnar det!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Usch vad jobbigt, jobba med vanlig utrustning och få styr på problemet direkt, ibland kan man ha en hjälptygel men då ska den användas på rätt sätt och väldigt sällan, det är svårt att få något gjort när det är olika ryttare som rider hästen jämt...

2012-10-22 @ 12:35:33
URL: http://jojawestern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0