Nov. 22, 2013

Hejsan alla som fortfarande läser min blogg. Har haft en riktig chillvecka i skolan faktiskt :) film, bio, långa raster osv. Åkte skridskor med skolan i Torsdags fast efter att ha ramlat blev jag skadad. Min arm och hela tummen fick sig en rejäl smäll och fick smaka på isen. Märkte det när vi skulle äta lunch då lärare kollade, det var väldigt svullet så fick ett bandage runt. Fick skjuts hem av min lärare som pratade med Madde min "foster mamma" om vad som hänt. Självklart var det första hon sa " jahaja, hur går det med ridningen idag nu då"? Jag sa bestämt att jag ska rida!!! Så blev det och tur var väll det. När jag kommer in på kontoret och läser på rade "Carro -Bruno" bättre kan det inte bli ju! Ridningen gick toppen trots skadan i handen. Vi arbetade med galoppbommar på marken och det märktes verkligen att Bruno gillade det. Jäklar vad han taggade, galopperade på stället och nästan reste sig då jag höll in honom för att han inte skulle dra iväg som ett spjut över. Släppte efter lite för mycket en gång och då jäklar gick det undan haha. Tror nog jag i stort sätt satt och log som en idiot hela lektionen.

Idag blev det ledigt från skolan då jag åkte in till akuten med min hand. Eftersom det gjorde ont när jag böjde handleden kändes det säkrast att kolla så allt stod rätt till. Fick ju vänta rätt länge dock med det var det värt, kom dit 08:20 och fick vänta till 10:00 då jag fick en undersökning. Fick sedan vänta igen till 10:30 för röntgen och vänta igen till 12:00 då allt var klart. En lättnad steg när sjuksköterskan sa att det var goda nyheter. Inget brutet och ingen sprickor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0