Miss-suiesette

Misty- född 1995

Misty är en New-forest D-ponny jag fick när jag flyttade till en kontaktfamilj. Hon är en rätt bestämd dam som inte ger upp i första tag. Man kan säga att hon är en envis ponny som hatar vatten. Innan vi kände varandra så stod hon mest på bakbenen när jag närmade mig med en blöt svamp för att kunna svampa av na. Hon är en pigg ponny som lätt blir stressad. Därför måste jag ta det lungt och visa så tydliga hjälper som möjligt för att inte stressa upp na. Innan vi lärt känna varandra i ridningen var det inte lätt. Eftersom hon är väldigt stark. Fick jag inte stopp på na i galoppen och traven var en katastrof. Men nu har vi kommit till rätta efter ett och ett halvt år. I boxen är hon en under bar ponny och pyssla med. Däremot kan hon vara lite sto och lyfta frambenet upp och ner för att komma undan. Men det har hon slutat med. Jag har fått jobbat mycket för att fåna till den ponny hon är idag. Vill ni veta mer om misty så komentera.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0