Ridhelg.

Har haft mycket den här helgen, på fredagen hade vi lite mys på sista lektionen vi kollade på film. Sedan följde Amande med mig hem vi mokade och fylde hö sedan borstade vi och red. Misty var väldigt pigg och stark med det gick bra mot slutet vi julpyntade också.

På lördags morgonen ringde Melina mig och vi bestämde att hon skulle komma till mig, När hon kom tog vi in hästarna och borstade av dom jag visade också hur man sadla och tränsade, även idag var Misty pigg men något lugnare.

Idag var de ju ridning på Roo gård, och jag fick Gilbert, och blev ganska nervös. Jag har aldrig borstat eller ridit på han, men han sköte sig bra i boxen tycker jag. På lektionen värmde vi först upp hästarna, sen skulle man galoppera mellan M-F, & K-H, de första gångerna rusade han på ganska fort men fick han ganska snabbt tillbaka i någorlunda tempo och lungnade ner sig. Sedan började vi med övningen, Man skulle rida en volt vid C, och sen ett halvt varv till och svänga till höger, rida en båge uppåt, göra en volt, svänga till vänster, ocg göra en volt till. Det var svårt i början men sedan gick det jättebra och Gilbert gick fint i form och trampade under sig. Sedan skulle vi göra smma sak i andra varvet och sitta ner, det gick bra det med. I slutet fick vi ta en galopp men Gilbert var ganska pigg men gick ändå fint. Jättenöjd för att vara första gången med Gilbert.
Misty
Misty
Misty
Misty
Misty
Julpynt hos Misty
Julpunt hos Palonia
Julpynt
Jag och Melina
Melina&Palonia
Melina&Palonia
En gamal bild på Gilbert

Kommentarer
Postat av: Linnea

VAd fint ;)

2011-12-12 @ 15:16:15
URL: http://lolinneea.blogg.se/
Postat av: Linnea

VAd fint ;)

2011-12-12 @ 15:16:48
URL: http://lolinneea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0