Bonito 181

Idag var det dax för ridning på Roo. Möttes av Pia i stallgången hon frågade vilken häst jag inte hade ridit. Bonito och Picko sa jag. Utav dom 2 fick jag Bonito, allting kändes konstigt men varför vet jag inte. I boxen var han rätt jobbig. Han vill inte stå stilla och gick runt och putta upp dörren minst 10-15 gånger. Som tur va kom Natacha som skulle ha Picko i boxen bredvid, så hon kunde hjälpa mig med honom. Men på ridningen kändes det bättre när jag kom upp i sadeln. Däremot skrek Keppy och Kalle. Troligt vis är Keppy brunstig. Men sen när vi skulle trava kändes det inte bra längre, han bara sprang på hela tiden och jag var uppe i baken på det andra. Sen kom galoppen som gjorde mig spänd och lite småträd. Vet inte varför men allt kändes så fel. Så när vi skulle galoppera igen så ställde jag mig i miten av volten. Det kändes bara inte rätt att galoppera igen, jag kännde mig bara så värdelös feg och liten 

Jag sa till pia att jag inte ville galoppera och började gråta.

Pia kom fram och pratade med mig.

Du behöver inte vara ledsen för det Carro, Bonito är svår, och det är inte många som klarar av honom. Man passar inte ihop med alla hästar så er det.

När vi hade hoppat av kändes det mycket bättre. När jag hade sadlat av och tvättat bettet gick jag in till Bruno. Han tittade omsorgsfullt på mig. Han förstod nog att något var fel och lätt mig bora in mitt ansikte i honoms mjuka päls.




Han va söt men inte lika söt att rida.

haha!
naw

söt men jobbig att rida.
Jag och Bonito inan ridningen.


söt.

Kommentarer
Postat av: Lina

Bonito är supersvår ibland, och du ska inte känna dig dålig. tro mig, jag vet hur det kan kännas när allt känns skit på höstryggen, men man 'kommer över' det! :) kram

2011-11-21 @ 21:31:29
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0