Pappa helg, dressyrträning, kompis och en unghäst

På lördan åkte jag till pappa, gjorde inte så mycket där.

På söndan så åkte vi till Roo som vanligt för att rida .

Jag fick rida Keppy en welch-halvblods korsning ca 148 cm. Det gick sådär för att hon var jätte stel och hadde huvudet långt ner så jag fick ont i armarna. Sedan borstade jag på min prins. När jag kom hem duchade jag av mig. Sedan kom Linnea vi hadde skit kul och hon ska vara här hela veckan. Vi komer ha grymt kul. Vi spelade The sims 3 husdjur. Då gjorde Jag Bruno, Jacquard, Ior och Bonito. Jag gjorde också mig och 2 andra.

Idag har det hänt mycket på kort tid. Vi fluma loss på morgonen sedan mocka vi och gjorde fint i stallet. För att sedan kunna ta in hästarna, Misty hadde karborrar över hella manen och panluggen det tog ca 10 min att ta bort dom i maned och 10 min i panluggen. Men däremot betedde sig Palonia konstigt hon var jätte vild och gick runt i boxen var lös i magen och när Linnea skulle öppna boxdören kastar hon sig bakot och sliter sönder sidostycket. Så vi fick gå promenad men då börja hon betesig som en unghäst\hingst och bocka och stegrade hon är ju faktist 24 år  inte 3-5 år.

Snart ska jag till ridningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0