Veckans ponny. Buter' s Fardoe "Bruno"

BRUNO.
Bruno är en ponny som lyckades ta en plats i mitt hjärta. Allting började med att han alltid tittade på mig. för varje gång blev jag mer och mer nyfiken på honom. Tills en dag när jag såg in i hans mörka snälla ögon. Fick en känsla av att han vill mig något. Så jag gick fram och klappa på han. Då buffade han på mig och jag förstod direkt att det var godis han vill ha. Jag tog upp en och gav den till honom. Och för varje gång gillade jag han mer och mer. Tills jag en dag borstade på honom. Det var då han tog mitt hjärta. Jag borrade in ansiktet i hans mjuka man. Och jag ville bara stå där och krama honom. När jag skulle åka hem ville jag inte alls det jag ville stanna hos honom vid hans sida. Men när jag hade stängt dörren och sedan vände mig om såg han så ledsen utt att jag nästan börja gråta. det var då jag insåg att han behövde mig. Och jag behövde honom. Vi hörde ihop det bara va så. Och nu är han världens finaste ängel utan vingar. Tillsammans har vi haft både roliga och ledsamma stunder ihop. Det är han som gör mig glad när jag är ledsen. Han som aldrig sviker. Han som aldrig lämnar. Om allt är ensamt och trist, Kom ihåg vem som alltid finns där för dig då. Om du är ledsen kom ihåg, vem som får dig glad. om du blir sjuk, kom ihåg vem som kommer stå vid din sida tills du tar det sista andetaget. Jag älskar dig grymt mycket. det ska alltid vara vi, bara du och jag.













































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0