Lycklig!

Ja som rubriken säger!
Är så himla glad! När jag kom till stallet idag för igen ridning och hoppträning och lyckan slog mig när jag läser på hästindelningen står det

Caroline Bruno

På både dressyr och hopplektionen!

Åh så glad jag blev, Lena hjälpte mig att sätta fast Tideman eftersom jag inte visste hur den skulle spännas. Sedan gick jag in i ridhuset med ett leende och ställde upp mig på medellinjen. Bruno stod snällt och väntade med spetsade öron på att få gå ut på spåret. Han gick en fin form hela lektionen utan att kasta med huvudet! Måste säga att det är en rejäl skillnad från i somras då Bruno verkligen börjar mogna nu :)
På dressyr lektionen red vi iaf i stort sätt av lektionen på en volt i alla gångarter, vi ställde hästarna utåt osv.. Bruno gick super fint i form både i skritt och trav. Galoppen gick han några få steg i form innan jag tappade honom lite.

Hopplektionen: då kom Runa in och byte till martingalen sedan fick vi snurra stigbygeln eftersom jag va lite kort om bena hihi! Bruno sköte sig även på hoppningen dock gjorde han massa katapult hopp då han gärna sätter av med bakbenen ganska kraftigt ! Hihi han tycker det är så kul ju! Men efter några hopp blev jag mer följsam i sprången. Så jätte duktig och lyssnade hela tiden på mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0