Privatlektion 3

Hejsan! Är ganska trött just nu!
Det gick väll sådär idag på sissta kursen med Crillan!
Jag vet inte riktigt men helt plötsligt har jag fått problem med att in ta lätt sits! Jag kommer liksom inte upp :\
Vet inte varför men men får väll försöka jobba vidare på det, har ju inte haft problem med det tidigare så!
Vi hoppade iaf en barna och det gick ju som sagt sådär! är inte riktigt nöjd över oss två idag, Crillan va stark, sprang på lite men inte så farligt!
Jag hade svårt att fokusera, tycker att jag red ganska slarvigt och hade en dålig sits idag! inte så konstigt då att man inte hinner med att fullfölja alla moment innan och efter hindren. Men det är ju precis som Cajsa säger! Att hoppa en barna är ju inte så svårt egentligen! om man har en lydig häst, bra tempo och noggranna vägar som vi alltid strävar efter! Det finns så mycket jag vill, så många mål jag vill uppnå som ryttare! men det krävs som sagt tålamod och träning! Både ryttare och häst måste vilja göra rätt för att det ska funka. Kan jag som ryttare inte ge den signal som hästen behöver kan jag ju absolut inte sitta där och förvänta mig att min häst ska göra rätt och förstå vad jag vill, det vet vi ju alla eller hur? Kemin mellan häst och ryttare måste ju stämma överens. Och i själva verket tycker jag att det inte gjorde det mellan mig och Crillan idag! Men nu ska vi inte gå runt och tänka på de, det kommer nya lektioner, nya chanser att göra bättre ifrån sig och rätta till det man tycker gick mindre bra!
 
Ha en fortsatt trevlig dag :D
 

Lör-  Privatektion på Crillan - Ta hand om Bruno!

Sön- ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0