Roo gård

Hej, igår va jag på Roo gård från 1 till 5. Jag visade Anders och Tim hästarna och ponnyerna. 
Tyvärr vart det ingen uteritt på grund av dåligt underlag, men det löste sig ändå. Medan vi vänta på besked av vad som skulle hända gick vi till läktaren och kolla på en privatlektion. Ponnyn tjejen red verkade vara mycket svår. Den hade mycket bus för sig och väldigt studsig i galoppen som såg lite konstig ut, aja iaf. Vi gick och tog in hästarna och pysslade om dom sedan blev det barbacka i ridhuset. Vi va 9 stycken på barnan och 7-8 ramlade av. Jag lyckades som tur va hålla mig kvar trots att Keppy skenade iväg i volten med mig halft nere på halsen. Som tur va fick jag grep och yterstödet och kunde snabbt räta upp mig och stoppa henne. Ja så man kan säga att lektionen var rolig, läskig, hemsk men ändå bra. Efter lektionen så pysslade jag om prinsen (Bruno) Efter det så grilla vi korv. När jag hade ätit klart gick jag in till Bruno igen, han va så lugn och stilla. Jag stod lutad mot hans hals i säkert över en timme, lite då och då tittade han på mig. Sedan stälde jag mig mot väggen och bara tittade på han och han på mig. Det var så lugt och tyst i stallet det ända som hördes var frustningarna och ljudet av när hästarna trampa runt i boxarna. Några gånger la Bruno sin mjuka mule mot min kind och nafsade lite i mitt hår. Det var så mysigt att bara ägna det 3 timmarna med honom.

Dena dag, är ett minne jag sent lär glömma.
 
♥Älskar dig Bruno ♥ glöm aldrig det.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0