Roo gård ridläger V. 26 2012

Hej allihopa hoppas ni har haft en kul vecka, min har varit helt underbar. Jag var ju som sagt på ridläger på Roo som det stogg enligt schemat. Nu ska jag berätta vad vi gjorde dag för dag :)
Söndag: Dag 1 När vi kom till Roo gård möte Linnea och Elsa upp mig, dem hjälpte mig bära all packning.
När vi hade burit upp det gick jag och hälsade på min prins och gick tsm med Linnea och Elsa upp till Cafeterian för att svara på frågor angående vilka hästar som skulle passa en. Vi fick stå i kö en stund sedan var det min tur. Katta och Lena sa inte så mycket mer än en hemlis som vi kommer till sen ;)
När alla hade blivit intervjuade osv var det dax att dela ut hästar och ponnyer. Elsa fick Gasha en av stellets araber. My fick vackra Comet och Linnea Xante. Och när dom sa mitt namn sa Lena- Men Carro vad ska du få då? Nä jag hade tänkt att du skulle få pröva Bruno under veckan. Jag var så jävla glad :)
När klockan var 18:30 skulle våran grupp ha provridning. Pappa kom och filmade och Bruno kändes bra tycket jag :) på kvällen grillade vi korv. 
Måndag: Dag 2  Vi klev upp kl.06:30 åt frukost och sedan fick vi hämta hästarna. När hästarna var inne borstade vi och gjorde iordning dom, jag flätade hans man sedan red våran grupp. Som tur va fick vi rida inne för det spöregnade ute. Jag galoppera för första gången på honom och han var hur fin som helst min lilla pojke. Efter att ha ridit åt vi lunch och gick sedan ner till hästarna igen. Då fixa jag honom fin och Runa hjälpte mig knoppa hans man. Vi red ute den lektionen, gick ganska bra dock var det väldigt lerigt. Efter tog vi ut hästarna och åt middag. En av grupperna skulle ha stalltjänst men jag fråga Peder om jag fick mocka Brunos box ändå och det fick jag.
Tisdag: Dag 3  Vi Klev upp, åt frukos, tog in hästarna och borstade. Micke hovslagaren var där och skode Betty, Natte och Magic. Jag pratade lite med dem och sedan fortsatte jag göra Bruno fin. Eftersom jag hade så gott om tid smörjde jag hans sadel och trän. På lektionen hade vi bomövningar, Bruno gick jättefint och samarbeta bra. Han var lite tittig vid hinderförrådet eftersom det lät lite när vinden tog i men han sköte sig jättebra ändå.
Vi gick sedan upp och åt och gick ner till hästarna igen, jag borstade Bruno och hjälpte sedan My att borsta ur Comets svans, gud så sliten den är. Lektionen började med en tur runt gården och Bruno gick jättefint även på banan sedan tills vi skulle galoppera. Då kastade han väldigt mycket med huvudet och när vi skulle göra framdelsvändningar började han trampa och reste sig på bakbenen en gång. Siken bus ponny han är :)
När passet var slut åt tog vi ut och åt middag sedan köpte jag läsk och godis i kiosken och mockade brunos box.
Onsdag: Dag 4  När vi hade klivit upp, ätit frukors, tagit in hästarna och borstat red vi. Vi skulle rida Dressyr på stora ridbanan, Bruno gick jättefint i form och arbetaade bra framåt. Galoppen gick mycket bättre också. När vi hade ätit lunch fick jag veta att jag skulle rida tsm med Linnea på snitseljakten. Det var jätte kul, vi fick rida helt själva och svara på frågor i skogen, hur mysigt som helst. Det var litte läskit i början men Bruno lyde så det var inga problem, under ritten fotade jag och filmade lite. Peder tog kort på mig och Linnea:) Vi missade tyvärr fråga 7. När vi var tillbaka smörjde vi sadel och träns. På kvällen mockade jag Linnea och Elsa ur alla boxar i nya stallet, och 4 stallet och ponnystallet. Och sedan fick vi myrinvasion i stugan så vi fick städa ur alltihopa och dammsuga och sätta in myrfällor :P
Torsdag Dag 5   Detta var näst sista dagen på lägret. Vi skulle hoppa och rida barbacka.
Första lektionen red vi barbacka, det kändes ganska läskigt men jag ville ändå göra det. Allt gick jättebra och Bruno var lugn. Vi fick också galoppera och Bruno gick skit fint. Efter att vi ätit lunch Hoppade vi, det var jättekul och Bruno var inte alls så svår som jag trodde. Vi fick hoppa 75cm och Bruno var så duktig. På kvällen mockade våran grupp, sedan övade vi inför kadriljen.
Fredag: Dag 6  Sista dagen. Det var sista dagen och det känns ju sådär. Alla var tvungena att städa stugorna och packa ihop innan vi fick hämta hästarna. Det blev ganska stressigt och vi hade bara en halv tim på oss att göra hästarna klara. Bruno gick skitfint på kadrilj träningen och jobbade mycket bra.
När vi hade ätit sista lunchen fixade vi i ordning hästarna vi hade hela 2 tim på oss. Jag ryktade och gjorde Bruno jättefin och flätade hans man, Elsa hjälpte mig med svans flätan och Runa med att knoppa. Så fin han blev. När vi hade ridit kadriljen åt vi glass. Men när jag skulle lämna ryktväskan i bilen ville jag inte alls lämna Bruno. När jag gick ut ur stallet och sa hejdå till Pia gnäggade han två gånger åt mig. Och när jag hade hämtat sakerna uppe vid grillen och skulle säga hejdå till fritidsledarna blev jag jätteledsen. Jag fick hälsa på Bruno en gång till och leda ut honom i hagen där han var lycklig. Det var verkligen inte lätt att lämna Bruno efter att han gnäggade på det sättet åt mig. Han har aldrig någonsin gnäggat på det viset när jag ska gå. Det var precis som om han förstod vad som var på gång att jag skulle lämna honom. Han såg så rädd ut, så övergivn och ledsen ut att jag inte kunde låta bli att börja gråta.
 Obs! orkar inte ladda upp alla 383 bilder så om ni vill se bilderna från lägret klika här → http://www.facebook.com/?ref=logo#!/media/set/?set=a.389110621147631.88195.100001460906272&type=3
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0