Kolmården!

Hejsan, kunde inte blogga i lördags och i går eftersom vi var på Kolmården.
Det va ganska kallt och blåste mycket ute men det klarade vi oss med. Vi såg många djur som varg, Järv, Björn, Delfin, Kameler, Trubbnoshörningar, Zebror, Elefanter, Antiloper Giraffer mm...
Vi såg Fågelvisningen då vi fick se olika falkar och andra fåglar. Vi såg säl och Delfin föreställningen. Sedan såg jag tre rum jag aldrig sett där på kolmården, bland annat att man kunde gå in och se Delfinerna då det inte uppträder, och att det fanns ett Aparium där man kunde se Gorilorna och Schimpanserna. Men man fick se upp när man stod där eftersom en Gorila satt och kastade bajs på publiken. Den sista saken jag aldrig sett va att man kunde gå in och kolla på Noshörning och Elefant inomhus. Efter allt åkte vi safari sedan åkte vi till hotellet och gick sedan ut och åt.

Dag 2:
När vi hade ätit frukost och packat ihop åkte vi till Kolmårdens Tropicarium som ligger precis utanför Kolmården. Där såg vi fiskar, ödlor, ormar, alligator, haj och spindlar.
Sedan gick vi in på Kolmården igen och kolla på fler djur.

Obs! Bilderna kommer så småningom när jag har lite mera tid och sov. Just nu är Internetet inte i det bästa skicket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0