Dålig uppdatering :P

Förlåt för att jag inte bloggat på ett tag, har inte haft tid och har varit ganska trött efter skolan. Aja iaf. I Söndags red jag ju dressyr, fick Keppy. Det gick bra på lektionen och vi skulle hoppa en lätt bana med 3 hinder inför ridborgarmärket 2.


Igor följde Amanda med mig hem, vi borstade och pysslade om hästarna. Dock är Misty inte så rolig just nu. Hon ska hela tiden hitta på dumheter. Just därför har jag inte velat sköta om henne, för när jag borstar försöker hon sparka eller bita mig och det är lite obehagligt när hon vänder rumpan mot mig. Igår va det bara några cm från att få hennes framhovar i huvudet då hon reser sig i boxen. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra men jag känner mig inte trygg med min ponny. Det är ju inte så kul när man hela tiden tänker "snart kommer hon göra illa mig" Eller en vacker dag kommer hon ha omkull mig eller sparka mig. Det känns tråkigt att behöva känna så för sin ponny, det är ju meninge att man ska ha kul tillsammans. Men varenda gång blir vi bara o vänner, och att bråka med sin ponny vill ju ingen behöva göra. Så tänker jag hela tiden och därför vill jag inte sköta om henne.
Idag åkte Amanda hem till mig igen. Vi fixa med hästarna och det gick bättre med misty idag, dock försöker hon fortfarande sparka mig. Vi gjorde också matte lexa i stallet.

Vårtecken.



Snödroppar


Kommentarer
Postat av: Anonym

du borde kanske söka till Ponnyakuten med din ponny, elr kanske få dit en vetrinär, ponnyn kanske inte trivs i stallet, prova att byta box och ändra mat intagget, du borde oxå kanske börja vara mer med din ponny ;) vill inte bråka men jag ger bara förslagg ;)

2012-03-25 @ 21:23:51
Postat av: Carro

Nej nej, det är bara bra med att komma med tips osv. Då kanske min ponny slutar bråka. Har börjat sköta och rida henne nu. och hon sköter sig ricktigt bra nu.

2012-04-23 @ 15:22:33
URL: http://carolineaxos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0