Vecka 21

Hej alla, har som vanligt haft mycket att göra den senaste dagarna så bloggen har fåt stå.

Mondag 21 Maj:  Solade lite och tog det mest chill. Men sen va jag tvungen att städa rummet som såg ut som ett bomb nedslag, mer behöver man nog inte säga om det iaf haha.


Onsdag 23 Maj: Va med Melina på Lunchrasten i skolan, vi solade lite upp på en container haha typiskt oss asså! Det va ganska lungt där tills Matildas pappa kom och sa till oss att gå ner. Då gick vi istället och fixade en cola som vi delade på ;) När jag kom hem åkte vi till Roo gård för Dressyr lektion med Cajsa.
Det var jätte kul den här gången, jag fick Crillan och vi fick för första gången hoppa på ängen.
Jag blev lite nervös när en från gruppen sa det var en hel del race på sista hopplektionen.
Jag var bestämd och hon lyssnade jätte bra på mig och det är något jag är glad för. Vi red iaf på två volter på ängen, hoppade två olika stockar från olika håll och då skulle vi först bara kliva över dom i trav och det gick super. Sedan fick vi hoppa en stock ner i en grop som det egentligen ska vara vatten i och sedan fick vi hoppa det som va mest spännande och lite läskigt, ett hinder som kallas "Bank". Det är som en upphöjd mark ca 70-80 cm från marken som man ska hoppa ner ifrån. Det gick bra.


Torsdag 24 maj: Vi åkte och badade med klassen och tjejerna från C, vi hade jättekul och skrattade mycket åt Dennis tokiga ideer. På lunchen satt jag och Rebecka. Sedan efter skolan följde Jossan från 9-A med mig hem och hjälpte till med hästarna. Vi hade kul och Jossan lärde mig massa bra saker som jag kan ha god nyta av Tack ;)
Jossan fick även pröva Misty också.


Fredag 25 maj: Idag har det varit både bra och dåligt, det positiva va att jag vågade redovisa So arbetet för klassen och sedan Eng arbetet. Det negativa va att jag blev väldigt missnöjd och besviken över klassindelningen för 7an. Men det är bra att man har en sån fin och snäll klass som tog hand om mig då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0