Jullov

Hej alla tänkte dela med mig lite utav mitt lov som har varit hittills, tanken var att jag skulle bloggar i fredags haha men ni vet ju hur jag är! Haha får ta åh ändra på det kanske göra ett bestämt schema över bloggningen eller vad tycker ni som läsare? Vill ju självklart att ni ska få vara med och påverka bloggen. Blir bara jätteglad om ni kommenterar och kommer med lite idéer om vad ni vill läsa om så kan jag se vad jag kan göra. Kan absolut göra en frågestund om ni så skulle vilja det. Okej över till jullovet nu!

I fredags åkte jag ju till pappa och är här nu också ska vara här tills imorgon då jag åker tillbaka till familjehemmet. Jag har chillat hela lovet, varit hos Bruno, pratat Skype med vännerna osv. Julafton blev mysig, fick många julklappar :) bland annat två 1D böker, saker till mobilen osv. Har ju också ridit Bruno :)

Pappa köpte ju tre lektioner så jag kunde vara med på Dressyrkursen med Bruno då man fick välja häst :)
Kursen började igår och är verkligen nöjd med lektionen, Bruno och mig :) jag kände att jag har fått en mycket bättre hand på honom nu, ingen glappande yttertygel som stör honom. Men trots att han var pigg efter några dagars vila lyssnade han på mig. Lite otålig i galoppfattningen då han överraskade mig med att studsa jämfota upp i luften. När vi skulle komma fram i trav valde han att gå upp på bakbenen haha sicken knas ponny men det gör inget.

Red ju Bruno idag också, gick lika bra det då han var något lugnare, dock blev han lite stark ett tag och ville gärna springa på men fick honom att slappna av till slut, galoppen gick också mycket bättre. Det var inte den där ostadiga fattningen utan lugnare med alla fyra bena kvar på marken och inte i luften haha. Men det är därför han är så speciell att rida och hantera. Han har en sån rolig personlighet. Jag skulle säga att Bruno är en sån häst man hela tiden ska komma med nya saker så han får arbeta lite, annars är det lätt att han hittar på något då han tycker det är väldigt tacksamt att skoja med sin ryttare men på ett bra sätt med problem som är väldigt enkla att lösa. Men får han minsta chans hittar han snart på något nytt bus. Älskar honom! Det är kul eftersom man hela tiden får något att jobba på, antingen kan det vara att få honom sluta leka med bettet, eller gå rakt på spåret då han gärna går utanför spåret och tramsar. Ja hans personlighet är lik min. Han behöver tid att tänka innan han gör saker och så är det för mig med, han älskar att få uppmärksamhet och samma här, han vill gärna busa och det gör jag med. Nyfiken precis som jag. Just nu ska jag nog inte göra mer. Ta det lugnt, kanske prata med några kompisar eller något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0